maandag 19 januari 2015

Bloemen voor Rian

Afgelopen tijd heb ik maar liefst twee keer zelf bloemen gekregen, waardoor ik ze een tijdje niet hoefde te kopen. Echter waren mijn roosjes - gekregen van moederlief – nu dood en dus tijd voor nieuwe. Dit keer kocht ik ze niet, maar ging ik ze plukken op de dam! Dit was al de tweede keer dat ik bloemen plukte in plaats van kocht, want ik heb een tijd geleden ook al bloemen in Maastricht geplukt! Anyway het was afgelopen zaterdag nationale tulpendag, waardoor iedereen gratis tulpen kon plukken op de dam. Een super leuk evenement en het leek me leuk om daar mijn bloemen te halen.

Eenmaal aangekomen was het gezellig druk en het bleek een echt ‘tulpenfestijn’ te zijn. De nationale tulpendag is een initiatief van de Nederlandse tulpenkwekers en Tulpenpromotie Nederland. In de pluktuin stonden maar liefst 200.000 tulpen. Genoeg dus om twee mooie zakjes te vullen. Benieuwd naar deze dag? Bekijk dan even de foto’s hieronder!

Ik vulde één zakje voor mezelf en één voor een vreemde. Eenmaal de tasjes mooi gevuld was het tijd om het tasje af te geven. Aangezien zo’n beetje iedereen in het centrum met zakjes tulpen liep, besloot ik om ze ergens anders te geven. Ik moest nog naar Zuid-Oost en besloot ze om daar weg te geven. Met twee zakken tulpen en een fiets sprong ik de metro in (écht te ver om te fietsen;). Helaas was één zakje tulpen al een beetje gesneuveld door de heftige reis dus bewaarde ik het mooiste zakje om weg te geven.

Eenmaal aangekomen in Zuid-Oost gaf ik de tulpen aan Rian. Deze matchte ook nog eens perfect bij haar bodywarmer. Rian was blij met de bloemen en vond het een lief initiatief. Ik merk dat ik er al helemaal aan gewend ben om bloemen random weg te geven en het voor mij al helemaal niet meer raar of eng is om te doen.

Wil je ook eens bloemen geven aan een vreemde? Kom dan 1 feb naar mijn bloemenbankje. Dit bankje is onderdeel van het bankjescollectief waar ik al eerder over schreef. Bij mijn bloemenbankje wordt je uitgenodigd om een bloemetje voor een vreemde mee te nemen en deze weg te geven. Als je zonder bloemen wilt komen ben je ook van harte welkom hoor. Thee en koffie staan klaar:) Wie weet tot dan!

Wil je weten wanneer ik nieuwe bloemen geef? Like bloemen voor op Facebook of volg me op Twitter of Instagram.

Liefs

Bloemen voor Rian

Tulpen plukken!

Op pad met een tas vol bloemen!

Tulpen thuis

\

2 opmerkingen: